TAMPEN MEDIA..

Employer Branding/Social Recruitment/

Stampen media looking for Tech.
– tech edition.

Stampen Media needed more technical talent for its Tech department and the mission was clear: create a campaign that reflects Stampen Media's corporate culture while attracting the right candidates.

Genom ett autentiskt filmprojekt, där medarbetare delade sina egna berättelser, visade vi upp arbetsmiljön på ett genuint sätt. Följ med när vi visar hur vi lockade över 300 ansökningar och satte nya standarder för rekrytering.
Stampen Media logotyp.
Black star icon.

3000 colleagui

Black location pin.

Sverige

Black briefcase icon.

Industria de construcción

1,115,524

exposures

300+

applications

516,168

range

7,813

number of clicks

We had pressed deadlines. SMW Group then showed great commitment to us to ensure that our requests were met. And succeeded very well with it. That kind of stuff is liked.

Bengt Olsson, HR Director, Stampen Media

Challenge

The target audience, as I said, was set: both recent graduates and experienced engineers. But it wasn't just about getting a flow of applications in. To succeed, we start with something even more important; increasing awareness of Valmet as an employer. A well-known brand in the industry, absolutely, but the employer brand needs to be sharpened, awakened and showcased for real. SMW Group is tasked with creating a hard-hitting and effective recruitment campaign over ten weeks that combines awareness with traffic driving messages where the main focus was to attract the right candidates — and the small detail, to do it quickly.

Med en ambitiös målsättning att anställa inte mindre än tio nya medarbetare, var visionen tydlig – att skapa en autentisk vision om hur det är att jobba inom IT på Stampen Media.


Utmaning

Så, hur skulle vi hitta rätt personer inom en bransch med hög konkurrens, och dessutom göra det inom en begränsad tidsram?

Utmaningarna som vi stötte på under projektets gång innebar inte bara att få in tillräckligt många ansökningar, utan också säkerställa att de var av hög kvalitet som passade Stampen Medias behov. Denna balans var avgörande för att garantera att rekryteringsprocessen skulle vara framgångsrik på lång sikt.

Stampen Media är en av Sveriges ledande mediekoncerner och Västsveriges största mediehus. Men rötterna kommer från journalistiken, och det är nog många som förknippar mediehuset med just det. Så, hur når vi en helt annan målgrupp, IT, med syfte att hitta ett intresse för Stampen Media som arbetsplats?

Strategy

The target audience, as I said, was set: both recent graduates and experienced engineers. But it wasn't just about getting a flow of applications in. To succeed, we start with something even more important; increasing awareness of Valmet as an employer. A well-known brand in the industry, absolutely, but the employer brand.

Intervjuer och inspelning gjordes på Stampens kontor och i närliggande miljöer. De färdiga filmerna sponsrades sedan på sociala medier i kanalerna Meta (Facebook, Instagram), LinkedIn och Reddit under fyra veckors tid.

För att tillsätta tio olika tjänster fanns ett alternativ att göra tio separata kampanjer mot liknande målgrupper. Men i och med den begränsade tidsramen och risken att kampanjerna konkurrerar ut varandra, valde vi att skapa en samlingskampanj som i stället drev all trafik till en gemensam målsida – Stampens karriärsida för alla techroller.
Två mobiltelefoner visar personer i möte; vänster telefon har en man och en kvinna vid ett bord med kaffe och snacks, höger telefon visar en leende kvinna.

Summing up

Stampen Media faced the challenge of attracting IT talent to its tech department. The project had a short deadline and the goal was to receive many high-quality applications. The solution was to involve the employees in a film project to highlight the company's genuine culture.

We had pressed deadlines. SMW Group then showed great commitment to us to ensure that our requests were met. And succeeded very well with it. That kind of stuff is liked.

Bengt Olsson, HR Director, Stampen Media

See more of our cases

En person hanterar en kamera medan fyra personer sitter och samtalar runt bord i en modern kafémiljö med gröna växter och guldaccents.

Epic - trust-makers.

Film- and Employer Branding project with a focus on recruiting data & IT personnel.

Vy uppifrån över en modern inomhuslobby med mönstrat golv, hängande lampor, soffor, bord och en person som går.

Stampen Media
- tech edition.

Film project and recruitment campaign against IT professionals for one of Sweden's leading media groups.

Leende kvinna i grön skyddsklädsel och vit hjälm med Valmet-logotyp på en arbetsplats.

Valmet - shaping the future.

Intensive recruitment campaign of ten weeks aimed at engineers.

Sex personer, inklusive två i varselvästar och hjälmar med GK-logotyp, ler och står framför en träpanelvägg.

GK — actions that count.

Extensive Employer Branding campaign to strengthen the employer brand GK throughout the Nordic region.

Explore our services