TID

min read

SMW Group blir Community Partner till SEBS

SMW Group går in som Community Partner till Sweden Employer Branding Summit [SEBS]. Tillsammans vill parterna stärka den svenska employer branding-branschen och öka kunskapsutbytet mellan HR, kommunikation och ledarskap.

Black icon of a calendar.

December 2, 2025

Black icon of a person.

Alva Skoglund

Foto: Karolina Brodén, Helena Rex, Annina Skatt, Alva Skoglund

SEBS har skapat en plattform som kombinerar insiktsfulla event och nätverksträffar med målet att bidra till att employer branding blir en självklar del av varje verksamhets strategi, inte minst för att bygga engagemang, attraktionskraft och lönsamhet. Varje år samlas employer branding-specialister och ledare från hela landet på SEBS för att dela insikter och utveckla branschens strategiska betydelse. Plattformen drivs av visionen att employer branding är en central del av affären, en kraft som formar kultur, ledarskap och långsiktig framgång. 

Ett partnerskap grundat i gemensam övertygelse

Både SMW Group och SEBS delar tron på att, likt det grekiska ordet ”syn-ergos” (synergi), två eller fler faktorer blir starkare tillsammans. Genom partnerskapet vill vi bidra till ett mer öppet och sammansvetsat ekosystem där branschen utvecklas kollektivt.

"Jag gläds verkligen åt det här samarbetet. För mig handlar partnerskap om mer än loggor bredvid varandra det handlar om att vi delar en övertygelse: när vi öppnar upp, delar kunskap och vågar tänka större lyfter vi inte bara branschen, utan människorna i den. Det är precis så employer branding går från hype till handling." - Helena Rex, Grundare & Arrangör, SEBS & Network

Det är därför partnerskapet känns självklart. Vi tror på kraften i öppenhet, nyfikenhet och modet att dela. När aktörer som vill bidra kliver fram stärks hela branschen.

Ska driva utvecklingen framåt

Kunskapsutbyte mellan branscher och arbetsgivare är viktigare än någonsin. Partnerskap som detta hjälper inte bara branschen att utvecklas, utan skapar också arbetsplatser där människor mår bra, presterar och känner mening i det de gör. Tillsammans vill SMW Group och SEBS bidra till starkare arbetsgivare, hållbara kompetensstrategier och ett bättre arbetsliv som gynnar både organisationer och samhälle.

 "Det här partnerskapet handlar om att kliva in i svensk employer branding-gemenskap genom SEBS26 och vara med och driva utvecklingen framåt." - Karolina Brodén, Head of Marketing and Communications på SMW Group.

Kontaktperson:

Karolina Brodén, Head of Marketing and Communications, SMW Group 

karolina.broden@smwg.se

Marknad: 072-004 16 39  |  Växel: 031–382 37 73

Andra blogginlägg

AI and SoMe

September 3, 2025

AI and SoMe.

WILL AI TAKE OVER THE WORLD?

There is no doubt that AI has become a big part of our lives. The question on the lips of many, including in our office, is how much artificial intelligence will actually affect the future. Partly in the labour market and partly in everyday life. Let's delve a little into this bittersweet phenomenon.

Att rekrytera generation Z

September 3, 2025

Generation Z

Linkedin reports — recruiters today believe that attracting, hiring and retaining Generation Z will be one of their biggest challenges in the coming years. So how does this generation actually function in the world of work? And what will it take to create sustainable work-related relationships in the future? Here we answer this and much more, so keep reading.

GDPR, Meta and Social Media

September 3, 2025

GDPR, Meta and Social Media.

Meta's message is clear and clear: they uphold their ideology of an ad-supported internet, accessible to all. However, in order to comply with the new European guidelines, a new subscription option is now being introduced in the EU, EEA and Switzerland. In other words, Meta is simply becoming GDPR-compliant.

Recruitment Marketing Trends for 2025: What You Need to Know

September 3, 2025

As we step into 2025, the competition for top talent is fiercer than ever. Companies are striving to attract the best candidates while job seekers are navigating a highly competitive market. To stay ahead, employers must embrace new strategies that enhance the candidate experience, build authentic employer brands, and adapt to evolving workforce expectations. Here are the top recruitment marketing trends shaping 2025!