Från student till medarbetare

Visste du att dagens studenter inte främst söker rätt roll, utan rätt arbetsgivare? Samtidigt förändras deras beteende snabbt, både digitalt, ekonomiskt och emotionellt. 

Hur kan du som arbetsgivare möta de nya förväntningarna?

Anmäl dig till webbinariet och ta del av värdefulla insikter från Orbis senaste studentrapport. Vi går på djupet i vad som faktiskt spelar roll för morgondagens talanger och hur du som arbetsgivare kan ligga steget före i jakten på framtidens kandidater.

I webinaret går vi igenom:

  • Vad som faktiskt engagerar studenter idag
  • Vilka företag som studenter anser vara mest attraktiva – och varför
  • Förväntningar på er som arbetsgivare och organisation 
  • Vilka förmåner som landar rätt (och vilka som känns passé)

Karolina Brodénhar över 10 års erfarenhet av social recruitment och Employer Branding. Som både strategisk rådgivare och kanalspecialist har hon stenkoll på våra sociala plattformar: Meta, LinkedIn, YouTube och TikTok (med flera).

Black globe icon.

Från att driva kaffevagn på gatan till nordens största student app. David Maars är en småländsk entreprenör med hjärtat i innovation. Han ser möjligheter där andra ser problem, och får idéer att lyfta från ritbord till marknad.

Black globe icon.
Håll dig uppdaterad med våra senaste nyheter, erbjudanden och evenemang. Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få inspiration direkt till din inkorg.
Jag bekräftar härmed att jag har läst och förstått SMW Groups integritetspolicy. Jag är medveten om att SMW Group behandlar mina personuppgifter i enlighet med de villkor som anges i integritetspolicyn, inklusive till exempel e-postkommunikation och lagring av personuppgifter.

Strategisk kompetensförsörjning 2025

August 14, 2025

Insikt från Refapps senaste trendrapport: Kandidater idag saknar det personliga mötet. Så hur kan vi skapa hållbara strategier för kompetensförsörjning som faktiskt möter kandidaternas behov?

I webinaret går vi igenom:

  • Insikter från trendrapporten "Hur mår TA-Sverige?"
  • Balansen mellan AI och det mellanmänskliga mötet i rekrytering.
  • Medarbetarcentrerad Employer Branding.
  • Konsten att möta rekryteringsbehov, innan de uppstår.
  • Hur vi förvandlar "time well saved" till "time well spent".