Tips och trix från SMW Group och Teamtailor.
För att attrahera kandidater idag krävs mer än att bara publicera en jobbannons. Faktum är att det i snitt krävs upp till 40 touchpoints för att en passiv scrollare ska ta steget och bli en aktiv kandidat. Därför behöver vi börja bygga relationer och skapa intresse långt innan ett rekryteringsbehov uppstår.
I det här webbinariet går vi igenom hur du kan ta kontroll över hela kandidatresan, från första interaktion till en faktisk ansökan.
Tillsammans med Teamtailor, Nordens största plattform för rekrytering och employer branding, delar vi med oss av våra bästa rekommendationer för att attrahera och konvertera rätt talanger.
Ta del av: Tips för hur du kan optimera era awareness-strategier och förvandla nyfikenhet till handling. Hur du skapar karriärsidor som faktiskt konverterar. Konkreta exempel från lyckade case!


Karolina Brodén har varit med sedan starten av SMW Group 2016 och har idag tusentals lyckade rekryterings- och employer branding-kampanjer i bagaget. Som både strategisk rådgivare och kanalspecialist har hon stenkoll på alla våra sociala plattformar. Kort och gott: Karolina vet var era kandidater spenderar sin tid – och hur ni bäst når dem.

Tara Zabihi arbetar som Senior Account Executive på Teamtailor och har under sina sex år i bolaget haft en central roll i att bygga starka kundrelationer och hjälpa både globala och lokala företag att utveckla effektiva rekrytering - och employer branding-strategier. Hon har stöttat hundratals företag i att attrahera rätt talanger och skapa en stark kandidatupplevelse – alltid med employer branding som kärnan i arbetet.

Insikt från Refapps senaste trendrapport: Kandidater idag saknar det personliga mötet. Så hur kan vi skapa hållbara strategier för kompetensförsörjning som faktiskt möter kandidaternas behov?