Hur bygger man ett arbetsgivarvarumärke som sticker ut? Hur hittar man rätt kandidater i det digitala landskapet? Och hur håller man koll på de senaste trenderna? Här samlar vi tankar, tips och trender inom allt som kan vara relevant för dig som vill ligga steget före när det gäller smart rekrytering, digital marknadsföring och att bygga starka varumärken.

Linkedin rapporterar: rekryterare idag anser att attrahera, anställa och behålla Generation Z kommer att vara en av deras största utmaningar de kommande åren. Hur fungerar egentligen denna generation i arbetslivet? Och vad krävs för att skapa hållbara arbetsrelaterade relationer framöver? Här svarar vi på detta och mycket mer, så fortsätt läsa.

Metas budskap är klart och tydligt: de upprätthåller sin ideologi om ett ad-supported internet, tillgängligt för alla. Men för att följa de nya europeiska riktlinjerna, införs nu en ny prenumerationsmöjlighet i EU, EES och Schweiz. Med andra ord, Meta blir helt enkelt GDPR-anpassat.
As we step into 2025, the competition for top talent is fiercer than ever. Companies are striving to attract the best candidates while job seekers are navigating a highly competitive market. To stay ahead, employers must embrace new strategies that enhance the candidate experience, build authentic employer brands, and adapt to evolving workforce expectations.
Here are the top recruitment marketing trends shaping 2025!