TID

min read

SMW Group blir Community Partner till SEBS

SMW Group går in som Community Partner till Sweden Employer Branding Summit [SEBS]. Tillsammans vill parterna stärka den svenska employer branding-branschen och öka kunskapsutbytet mellan HR, kommunikation och ledarskap.

Black icon of a calendar.

December 2, 2025

Black icon of a person.

Alva Skoglund

Foto: Karolina Brodén, Helena Rex, Annina Skatt, Alva Skoglund

SEBS har skapat en plattform som kombinerar insiktsfulla event och nätverksträffar med målet att bidra till att employer branding blir en självklar del av varje verksamhets strategi, inte minst för att bygga engagemang, attraktionskraft och lönsamhet. Varje år samlas employer branding-specialister och ledare från hela landet på SEBS för att dela insikter och utveckla branschens strategiska betydelse. Plattformen drivs av visionen att employer branding är en central del av affären, en kraft som formar kultur, ledarskap och långsiktig framgång. 

Ett partnerskap grundat i gemensam övertygelse

Både SMW Group och SEBS delar tron på att, likt det grekiska ordet ”syn-ergos” (synergi), två eller fler faktorer blir starkare tillsammans. Genom partnerskapet vill vi bidra till ett mer öppet och sammansvetsat ekosystem där branschen utvecklas kollektivt.

"Jag gläds verkligen åt det här samarbetet. För mig handlar partnerskap om mer än loggor bredvid varandra det handlar om att vi delar en övertygelse: när vi öppnar upp, delar kunskap och vågar tänka större lyfter vi inte bara branschen, utan människorna i den. Det är precis så employer branding går från hype till handling." - Helena Rex, Grundare & Arrangör, SEBS & Network

Det är därför partnerskapet känns självklart. Vi tror på kraften i öppenhet, nyfikenhet och modet att dela. När aktörer som vill bidra kliver fram stärks hela branschen.

Ska driva utvecklingen framåt

Kunskapsutbyte mellan branscher och arbetsgivare är viktigare än någonsin. Partnerskap som detta hjälper inte bara branschen att utvecklas, utan skapar också arbetsplatser där människor mår bra, presterar och känner mening i det de gör. Tillsammans vill SMW Group och SEBS bidra till starkare arbetsgivare, hållbara kompetensstrategier och ett bättre arbetsliv som gynnar både organisationer och samhälle.

 "Det här partnerskapet handlar om att kliva in i svensk employer branding-gemenskap genom SEBS26 och vara med och driva utvecklingen framåt." - Karolina Brodén, Head of Marketing and Communications på SMW Group.

Kontaktperson:

Karolina Brodén, Head of Marketing and Communications, SMW Group 

karolina.broden@smwg.se

Marknad: 072-004 16 39  |  Växel: 031–382 37 73

Andra blogginlägg

AI och SoMe

August 29, 2025

Kommer AI ta över världen?

Det råder inga tvivel om att AI blivit en stor del av våra liv. Frågan på mångas läppar, inklusive på vårt kontor, är hur mycket artificiell intelligens faktiskt kommer påverka framtiden. Dels på arbetsmarknaden, dels i vardagslivet. Låt oss gräva lite i det här bitterljuva fenomenet.

Att rekrytera generation Z

August 29, 2025

Linkedin rapporterar: rekryterare idag anser att attrahera, anställa och behålla Generation Z kommer att vara en av deras största utmaningar de kommande åren. Hur fungerar egentligen denna generation i arbetslivet? Och vad krävs för att skapa hållbara arbetsrelaterade relationer framöver? Här svarar vi på detta och mycket mer, så fortsätt läsa.

GDPR, Meta och sociala medier

August 29, 2025

Metas budskap är klart och tydligt: de upprätthåller sin ideologi om ett ad-supported internet, tillgängligt för alla. Men för att följa de nya europeiska riktlinjerna, införs nu en ny prenumerationsmöjlighet i EU, EES och Schweiz. Med andra ord, Meta blir helt enkelt GDPR-anpassat.

Recruitment Marketing Trends for 2025: What You Need to Know

August 7, 2025

As we step into 2025, the competition for top talent is fiercer than ever. Companies are striving to attract the best candidates while job seekers are navigating a highly competitive market. To stay ahead, employers must embrace new strategies that enhance the candidate experience, build authentic employer brands, and adapt to evolving workforce expectations. Here are the top recruitment marketing trends shaping 2025!