OneMed

Avtals- och anbudshandläggare

Malmö

Avtals- och anbudshandläggare

Vi söker nu en driven Avtals- och anbudshandläggare med placering i Västra Hamnen, Malmö.


Som Avtals-och anbudshandläggare erbjuds du ett omväxlande och spännande arbete i högt tempo. Anställande avdelning har en central roll i att realisera och förvalta nya och befintliga affärsmöjligheter och värdesätter ett prestigelöst, öppet och trevligt samarbete.  I arbetet kommer Du att få många kontaktytor med andra avdelningar och du kommer få insikter i många av Företagets affärsprocesser.

Tjänsten innebär att du självständigt kommer att få administrera och underhålla kund- kontrakt i vårt affärssystem, få beräkna och ta fram engångsofferter, ta fram statistikunderlag från våra IT-stöd samt medverka i anbudsprocesser med övriga medarbetare i avdelningen.

Arbetet kommer att vara både självständigt och i projektform. Du kommer även att få möjlighet att själv styra och driva ditt arbete. I avdelningen kommer du att få ett trevligt och bra stöd från kolleger som uppskattar ett prestigelöst, trevligt och glatt samarbete.

Du kommer att ingå i avdelningen Anbudsadministration med placering i Malmö och rapportera till Chef Anbudsadministration.

 

Arbetsuppgifterna är bland annat att:

  • Ta fram förslag till anbud/offerter, koordinera och sammanställa
  • Ansvara för och underhålla pris- och kunduppgifter i vårt affärsstödssystem – Jeeves
  • Medverka i anbudsarbete i samarbete med andra funktioner i bolaget och avdelningen
  • Ta fram och bearbeta statistikunderlag genom vårt beslutsstödsystem samt andra IT-verktyg
  • Arbeta nära försäljningscheferna och övriga medarbetare som är involverade i arbetet mot kund och i anbudsprocesser

Vi söker dig som är en strukturerad och initiativrik problemlösare. Du bör ha relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet från liknande administrativa arbetsuppgifter och vi ser det som positivt om du har erfarenhet inom grossistverksamhet. Det är även positivt men inget krav om du har erfarenhet av att analysera och sammanställa rapporter. Vidare värdesätter vi om du har goda datorkunskaper och framförallt goda kunskaper i Excel.

Vi fäster stort värde vid dina personliga egenskaper och vi söker dig som är noggrann, innehar affärssinne och är initiativrik. Då du kommer att ha många kontaktytor inom organisationen ser vi att du har lätt för samarbete och trivs i interaktion med andra.

Vi värdesätter dig som arbetar affärsmässigt, resultatinriktat och alltid sätter kunden i fokus.

 

Vad erbjuder vi?

Du kommer att erbjudas ett arbete där du får tillfälle att utvecklas och utmanas med meningsfulla uppdrag. Trivs du i en dynamisk miljö där du har stora möjligheter att vara med och sätta inriktningen framåt så kan detta vara en möjlighet för dig.

Vi välkomnar dig att bli en del av vår utveckling och att växa med oss!

Önskar du ytterligare information om denna tjänst kontakta Chef Anbudsadministration Fredrik Värendh, telefon 0732-318361, fredrik.varendh@onemed.com.

 

Vi ser fram emot att höra från dig!

OneMed är en ledande distributör av förbrukningsmateriel och vårdrelaterade tjänster till hälso- och sjukvården i Europa. Vi finns i tolv länder, har drygt 700 medarbetare och omsätter ca 4 miljarder kronor. OneMed är en samarbetspartner som möjliggör bättre liv för patienter, underlättar vardagen för sjukvårdens medarbetare och bidrar till lägre vårdkostnader. Vi strävar efter att minska miljöpåverkan och att tillsammans med våra leverantörer förbättra arbetsvillkoren genom hela värdekedjan.

Intresserad?

Välkommen med din ansökan senast den 8 februari.

Click or drag a file to this area to upload.
Click or drag a file to this area to upload.