Nu matchar vi med LinkedIn

SMW Group inleder partnersamarbete med LinkedIn – en riktning som varit på agendan en tid i syfte att utveckla verksamhetens produktportfölj. Samarbetet påbörjades i slutet av augusti och det känns otroligt kul att vi nu kan dela med oss av det med våra uppdragsgivare och intressenter.

SMW Groups koncept ger arbetsgivare unika möjligheter att nå rätt kandidater till lediga tjänster och stärka employer brands genom kvalitativ exponering i sociala medier – där partnerskapet med LinkedIn innebär att produktportföljen nu breddas.

LinkedIn, som är ett webbaserat socialt nätverk för professionella, har 645 miljoner användare globalt, vilket gör deras koncept med tillhörande tjänster oerhört unika i sin inriktning. Vi kan med partnerskapets fördelar därmed bredda vår befintliga produktportfölj samt kundanpassade kanalstrategier.

”Rent strategiskt innebär partnerskapet att vi kan leverera mer flexibilitet till våra uppdragsgivare, och framför allt inom offentlig sektor, genom skräddarsydda digitala lösningar. I samband med detta utbildas vårt team kontinuerligt, med en målsättning om att alltid skapa kvalitet i såväl annonsering och service som resultatorienterad optimering, varje dag” berättar Christopher Wåhlstedt, Partner Manager på SMW Group.

”Vårt syfte är att stärka upp uppdragsgivares verksamheter med rätt kompetens, och därför är vi och ska alltid vara ett naturligt led i deras rekryteringsprocesser. Vårt team är starkt inriktade på att alltid upprätthålla en hög standard på allt vi gör – med detta som en del av utvecklingen kan vi skapa ännu fler möjligheter att stärka uppdragsgivares employer brands och nå rätt personer där de är aktiva och befinner sig i vardagen. Det är väldigt roligt.”

Ett steg till i utvecklingen

VD för SMW Group, Robin Eidenborg, berättar att det finns en tydlig beständighet i SMW Groups utvecklingssträvan och att ett partnerskap med LinkedIn är en naturlig del i den utvecklingen för att skapa möjligheter för expansion.

”Vi vet att vi är riktigt duktiga på det vi gör, från content, copy och grafiskt skapande till annonsering, riktning och resultat, men det kommer aldrig innebära att vi bromsar ner på något sätt. Med vår strävan att alltid höja den interna kunskapen, i kombination med vår konstanta expansion, söker vi alltid utvecklingsmöjligheter i alla delar av verksamheten” säger Robin Eidenborg, VD.

Vidare är partnerskapet en både rolig och viktig händelse för SMW Group, och det ska bli spännande att se hur det utvecklar sig.

 

2019-09-09 Nyheter