NORTECH MEDICAL

Är du vår nya assistent på servicecenter?

Täby

Vill du vara med i händelsernas centrum och blanda logistik, teknisk service och viktig administration?

Hjärtat i företaget är vårt Servicecenter, som är beläget nära Täby Centrum, men du kommer även ha kollegor utspridda över hela landet. Gemensamt för alla är att vi jobbar efter samma mål ­– Vision 2025:

Vision 2025: ”Nortech Medical är den största och mest attraktiva arbetsgivaren inom medicinteknisk service i Sverige. Vi har de nöjdaste kunderna genom snabb support, tydlig närvaro och att vi alltid levererar den bästa lösningen över tid”

Rollen och din profil
Ordning och reda är högsta prioritet för din roll, trots att du kommer att få en stor blandning av uppgifter – ibland med kort varsel. Men var inte orolig, du kommer få bra upplärning och ha gott stöd av kollegor.

Uppgifter Servicecenter och kontor:

  • Öppna, stänga, skicka/sända gods (dagliga rutiner).
  • Trivsel, funktion och säkerhet (veckorutiner)
  • Orderhantering av serviceärenden (via telefon, e-post mm).
  • Tekniska kontroller/åtgärder av utrustning
  • System/data-hantering

Alla uppgifter innehåller noggrann dokumentation och kommunikation med många involverade parter. Och stor mängd text kan ibland behöva hanteras. Därför är svenska och engelska viktigt både skriftligt och muntligt. Eftersom vi använder många olika IT-system är generell systemvana och MS Excel-färdighet viktigt. Även generell god kunskap i MS Office-paketet. Vi vill att du har B-körkort utifall en uttryckning till något sjukhus i Stockholmstrakten behövs.


 

Välkommen med din ansökan!

Click or drag a file to this area to upload.
Kan göras vid ett senare tillfälle.

Om oss

Nortech Medical grundades 2005 och vi har sedan dess både vuxit geografiskt och breddat vår kompetens. Vi är specialiserade på service av medicinsk teknik för vården och vill göra livet lite enklare för personer som arbetar inom vården. Vi stödjer vårdgivare samt tillverkare och distributörer av medicinsk teknik. För oss är det viktigt med långsiktighet vilket inkluderar att lyssna på, prata med och förstå behovet hos våra kunder för att hitta bra lösningar. Vårdens verktyg måste fungera! Underhåll, kontroller, service och support är därför en viktig pusselbit.

Glädje, trygghet och eget ansvar

Att arbeta med medicinsk teknik för vården ställer höga krav på oss som företag. Hos oss arbetar därför ett kunnigt team med rutinerade medicintekniker som alla brinner för sitt jobb. Vi erbjuder våra medarbetare en inspirerande resa och utveckling där deras drömmar får bli verklighet. Vi värdesätter vilja, kompetens samt glädje och vi tror att framgång nås genom trygga medarbetare som tillsammans jobbar mot samma mål. Våra värdeord Positiv, Respekt, Ambition, Teamwork och Ansvar – PRATA – genomsyrar allt vi gör.

Vi tror på ”frihet under ansvar” och våra medarbetare har därför friheten att själva planera sin arbetstid och sitt schema. Med det ansvaret får de möjligheten att växa, både i sin arbetsroll och som individer. De ansvarar också över sina egna kunder och har direktkontakt med de kunder de jobbar för. Våra medarbetare får därför ett stort kontaktnät i hela Sverige, men också internationellt.

Vi är certifierade enligt ISO 13485 och har genom åren fått en rad utmärkelser, exempelvis som Superföretag och DI-Gasell. Detta är vi väldigt stolta över. Vi vet att en bidragande faktor till dessa utmärkelser är att våra medarbetare brinner för sitt jobb. Deras glädje och engagemang smittar av sig på arbetet de utför och skapar kvalitet för våra kunder. Detta ser vi bland annat på våra höga kundbetyg.