Nortech Medical

Medicinteknisk supportkoordinator

Täby

Medicinteknisk supportkoordinator

 

Nortech Medical är specialiserade på service av medicinsk teknik. Vi stöttar vårdgivare, tillverkare och distributörer med service och support. Sedan starten 2005 har vi snabbt fortsatt att växa geografiskt och du hittar våra medarbetare utspridda över hela landet, men gemensamt för alla är att vi jobbar mot samma mål – Vision 2025:

Vision 2025:”Nortech Medical är den största och mest attraktiva arbetsgivaren inom medicinteknisk service i Sverige. Vi har de nöjdaste kunderna genom snabb support, tydlig närvaro och att vi alltid levererar den bästa lösningen över tid”

För oss är det viktigt med långsiktighet vilket inkluderar att lyssna på, prata med och förstå behovet hos våra kunder för att hitta hållbara lösningar. Kontroller, service och support är därför en viktig pusselbit. Därför behöver vi dig som vill arbeta i vårt Supportcenter!

Tjänsten som supportkoordinator innebär en blandning av att utveckla supportcenter och att arbeta enligt tidigare fastställda rutiner. Du kommer att ha tät kontakt med teknikerna som är ute hos våra kunder och ger medicinteknisk service. Du kommer också att samarbeta med servicecheferna inom företaget. Dina främsta arbetsverktyg kommer att vara telefon, e-post och ärendehanteringssystem.

 

Din profil

  • Vi tror att du antingen är medicintekniker med några års arbetslivserfarenhet, eller serviceingenjör från leverantörssidan där du haft kontakt med medicintekniska avdelningar och liknande, eller arbetat med exempelvis kundservice inom medicinteknikbranschen.
  • Du vet att det är viktigt att förstå kundens behov och att hålla kunden informerad.
  • Du är strukturerad, nyfiken, gillar att utvecklas och att ha många kontakter under dagen.
  • Du kan svenska flytande (i både tal och skrift) och behärskar engelska.
  • Du trivs i en arbetsmiljö där man bjuder på sig själv och bidrar till en positiv stämning.
  • B-körkort är en fördel men inget krav.
  • Meriterande är erfarenhet av arbete i Medusa (SoftPro).

 

Vi erbjuder

Vi värdesätter vilja, kompetens och glädje. Vi tror att framgång nås genom trygga medarbetare som tillsammans jobbar mot samma mål. Våra värdeord Positiv, Respekt, Ambition, Teamwork och Ansvar – PRATA – genomsyrar allt vi gör. I rollen som supportkoordinator kommer du att ha stor frihet att lägga upp arbetet inom supportcenter inom givna ramar. Du kommer att ha många kontakter, både internt och i branschen, även internationellt. Du kommer att få arbeta i en organisation som ständigt förändrar sig för att passa in i en framtid som vi själva är med och skapar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Arbete på heltid under kontorstid, med möjlighet till deltid ned till 75 %, t ex ifall du är förälder. Placering på kontoret i Täby.

Vi hoppas att vi har fångat ditt intresse!

 

En dynamisk roll på ett innovativt företag

Vi är ett affärsinriktat företag med stora och spännande visioner. Vi befinner oss i en innovativ bransch där vi vill vara med och utveckla. Trivs du i en sådan miljö kommer du älska att jobba hos oss!

”Jag motiveras av både chefer och kollegor – alla har ett stort engagemang för jobbet och tillsammans har vi en stark laganda. Redan från att jag började jobba här har jag alltid känt att kollegorna är hjälpsamma och stöttar i alla typer av situationer. Cheferna driver mig till att utvecklas och det finns ett starkt och motiverande ledarskap. De är alltid lyhörda och lyssnar till feedback, oavsett om den är positiv eller negativ. Att trivas, känna att man bidrar och att få medarbetare att stanna på företaget är något som märks tydligt.”

– Anton Bengtsson, Medicintekniker

 

”I min tjänst som medicintekniker får jag jobba med både service och underhåll av våra produkter, vilket gör att varje dag skiljer sig väldigt mycket från den andra. Det är en stor fördel tycker jag som trivs med att få göra olika saker. Dessutom är utrustningarna olika vilket gör att produkterna är intressanta att sätta sig in i. Såklart innebär det också utmaningar som ibland är svårlösta, men det är det som gör att jag utvecklas. Och med ett härligt team av arbetskollegor som stöttar varandra så löser sig alltid problemen och stöd finns alltid ett telefonsamtal bort.”

– Mattias Christensson, Medicintekniker

Vi är certifierade enligt ISO 13485 och har genom åren fått en rad utmärkelser bland annat som Superföretag och DI-Gasell. Detta är vi så klart väldigt stolta över. Det är ett av alla bevis på att våra medarbetare brinner för sitt jobb. Deras glädje och engagemang smittar av sig på arbetet de utför och skapar kvalitet för våra kunder – det kan våra höga kundbetyg intyga!

 

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan innehållande CV och ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du svarar på frågorna:

  • Vad lockar dig med den här tjänsten och företaget?
  • Vilka erfarenheter och personliga egenskaper kan du bidra med i den här rollen?

Skicka din ansökan senast den 16 november. Vi kommer behandla ansökningarna löpande. Tillträde så snart som möjligt, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Vid frågor kontakta vår servicechef Daniel Eriksson, tfn 070- 498 98 85 eller HR-chef Annette Collin, tfn 010 – 498 98 89.

Click or drag a file to this area to upload.
Click or drag a file to this area to upload.