Gavlefastigheter

Projektadministratör inom fastighetsbranschen

Gävle

Om arbetsplatsen

Gavlefastigheter äger och förvaltar fastigheter för kommunala verksamheter inom Gävle kommun. Vi ingår tillsammans med Gavle Drift & Service i Gavlia-koncernen. Det är två bolag med en gemensam nämnare – vi arbetar för Gävles bästa!

De flesta som bor i Gävle nyttjar våra lokaler på ett eller annat sätt. I vårt fastighetsbestånd hittar du allt från skolor, förskolor och idrottsanläggningar till kulturbyggnader och kontorslokaler. Vårt uppdrag är att tillhandahålla ändamålsenliga lokaler till Gävle kommuns verksamheter.

På byggavdelningen arbetar vi med projekt och uppdrag. Vi bedriver en spännande och dynamisk verksamhet med fastighetsförvaltning i fokus, som för oss innebär långsiktigt ägande. Vi tillhandahåller även beställarkompetens inom bland annat VVS, el och utemiljö samt ansvarar för koncernens alla inköp och upphandlingar. Avdelningen håller även samman bolagets forskning och utvecklingsarbete och har i dagsläget 3 industridoktorander.

Vi söker nu en projektadministratör för en tidsbegränsad anställning på ca 12 månader som tillsammans med oss vill arbeta för Gävles bästa!

 

Arbetsuppgifter

Som projektadministratör arbetar du administrativt med kontroll, efterlevnad och uppföljning av rutiner och projekt inom avdelningen.

Du agerar stöd i det dagliga arbetet till interna och externa projektledare i syfte att säkra kvalité och leverans. En del av uppdraget går ut på att utveckla och följa upp rutiner för förbättrad kvalitet inom avdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Projektdokumentation.
• Stötta projektledning.
• Uppföljning och analys av administrativ leverans samt efterlevnad.
• Utveckla administrativa rutiner på avdelningen t ex ekonomiuppföljning och tidsplanering.
• Administrera i digitala mappstrukturer och webbplattformar.
• Uppföljning av utförda aktiviteter i projekt och uppdrag, gentemot ansvarig projektledare.
• Kontaktperson i avslutade projekt under eftermarknadstid och implementering.
• Fakturahantering.
• Garantibesiktningar och garantilistor.
• Genomföra revisioner hos konsulter och entreprenörer.

 

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har en 3-årig gymnasial utbildning med för tjänsten relevant inriktning alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med projekt och administrativa rutiner. Ett sinne för ekonomiuppföljning och arbete med tidsplaner i ett mer detaljerat projektperspektiv är meriterande.

Vidare ser vi att du har mycket goda kunskaper inom IT-området och för funktionen nödvändiga systemstöd samt fallenhet och intresse för administrativt arbete. B-körkort är ett krav och du uttrycker dig väl på det svenska språket i tal och skrift.

Du arbetar på ett systematiskt, metodiskt och förtroendeskapande sätt. Är strukturerad, självständig och ansvarstagande. Har förmåga att se förbättringsmöjligheter och ser saker ur ett helhetsperspektiv samt god analytisk förmåga.

 

Anställningens omfattning

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Omfattning: Heltid

Tillträde: 2021-01-01. Tillträde enligt överenskommelse, önskad start i januari.

Tidsbegränsad anställning på ca 12 månader enligt överenskommelse.

 

Ansökan

Ansök senast: 2020-12-13

Referensnummer: GFAB projektadmin

 

Anställning

Antal annonserade arbetstillfällen:   1

 

Kontakt

Kontaktpersoner

Emma Björkenstam, Byggchef Gavlefastigheter, 026-17 80 38
Johanna Bergström, HR-specialist, 070-082 69 89

Fackliga företrädare

Karin Andersdotter, Sveriges ingenjörer, 026-17 82 03
Johan Frisk, Vision, 0700826436

Övrigt

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.