Crendo Fastighetsförvaltning AB

Key Account Manager

Linköping, Halmstad, Växjö, Göteborg eller Helsingborg

Vi söker nu en KAM-säljare som vill vara med och forma framtidens Fastighetsförvaltning

Crendo är ett fastighetsförvaltningsföretag som ursprungligen grundades i Halmstad 2003. Idag har vi en verksamhet som täcker in stora delar av landet. Vår kärnverksamhet är fastighets-, ekonomisk- och teknisk förvaltning med kunder som huvudsakligen är kommunala bostadsbolag, privata fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. Vi är ett företag med hög moral, integritet och vi står för rätt bemötande. Crendo ingår i SSG Group som finns etablerade i Danmark, Norge och Sverige.

Nu växlar vi upp tempot för tillväxt och satsar på spännande affärsutveckling för en driven KAM-säljare som kommer att ha en central roll i vår organisation och ansvara för:

  • Nykundsbearbetning och även vidareutveckling av redan befintliga kundrelationer
  • Presentationer, säljmaterial och säljstöd
  • Etablering på nya orter, allt från lokaler till teknik
  • Budget och resultatansvar

Som KAM ingår du i ledningsgruppen med möjlighet att vara delaktig och påverka i frågor som rör utveckling och våra framtida produkter

Vi söker dig som är driven, relationsskapande och har lätt för att knyta kontakter. Du ska vara noggrann och ha ett strukturerat arbetssätt.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och viljan att lyckas samt ditt kontaktnät inom fastighetsbranschen. Tidigare erfarenhet av fastighetsbranschen är ett krav. Vi vill också att du har erfarenhet av offentliga upphandlingar och förvaltningsavtal.

För att lyckas i rollen är du ansvarstagande och har ett stort intresse för att leverera rätt lösning för kundens behov och utifrån verksamhetens möjligheter. Du har en naturlig servicekänsla samt viljan att ta ansvar för en hög nivå av kundnöjdhet. Du är öppen, positiv, värdesätter och bidrar till ett trevligt arbetsklimat.

Då vi befinner oss i ett expansivt skede kommer tjänsten för rätt person att vara väldigt utvecklande med många möjligheter att påverka sin framtida roll men även nuvarande arbetssätt, rutiner och hur vi utvecklas framåt.

Du kommer att ha ett nära samarbete med våra regionchefer och kontakt med våra kollegor i Danmark och Norge. Så det är bra om du har ”öra” för våra nordiska språk.

Tjänsten avser heltid, med fast månadslön med möjlighet till bonus. Närmaste chef är VD. Placeringsorten är flexibel, det kan vara på något av våra regionkontor i Linköping, Halmstad, Växjö, Göteborg eller Helsingborg.

Då vi finns över hela landet kommer tjänsten innebära en del resor (körkort är ett krav) med övernattning.


Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Hildingsson, HR-chef på 042-450 44 04.

Vi kommer att göra löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag, dock senast 2019-10-31.